zaterdag 20 september 2008

Deurmat

Deze week is (overigens naast mijn fiets) mijn deurmat gestolen. Het was een grote kokosmat, groen met daarop een oranje poes. Gewoon van voor de deur. Toen ik thuiskwam 's avonds lagtie er nog en toen ik wegging 's ochtends wastie weg.

De deurmat lag voor mijn deur IN het portiek. De portiekdeur is altijd dicht, want er zit een dranger op. Dat leidt tot de volgende conclusie: (i) de deurmat is meegenomen door een van mijn buren, (ii) de deurmat is meegenomen door iemand die op bezoek was bij een van mijn buren of (iii) de deurmat heeft zelf besloten om ergens anders te gaan wonen.

Mijn visie op de mensheid dwingt me tot de laatste conclusie. Immers, mijn buren zouden toch niet van me stelen? En mensen die bij andere mensen op bezoek gaan stelen toch ook niet van de buren van de mensen waarbij ze op bezoek gaan? Dat doe je gewoon niet.

De enige overgebleven conclusie is dat de deurmat het zelf zat was en een mooiere deur heeft gekozen om voor te gaan liggen. Misschien een deur waar meer mensen voorbij komen die de deurmat kunnen bewonderen? Wie zal het zeggen.

Ik heb inmiddels een nieuwe deurmat. Zwart met groene banen. Gewoon van stof. Maar 2 euro bij de Ikea. Ik ben benieuwd hoe lang deze deurmat bij me blijft wonen....

1 opmerking:

VĂ©ronique zei

oh lieverd toch. mijn telefoon is gestolen. ik heb een nieuwe. zelfde nummer. bel me want ik heb jouw nummers niet meer. liefs.