woensdag 19 maart 2008

De stiltecoupé

De NS heeft iets nieuws bedacht. De stiltecoupé. In deze coupé is het verboden om geluid te maken. Prachtig! Ik probeer namelijk te werken in de trein en dat gaat makkelijker als het stil is.

Maar, mensen houden zich niet aan de voorschriften in de stiltecoupé. En ik ga niet de hele coupé door om te zeggen dat mensen stil moeten zijn, geen muziek mogen spelen en niet mogen bellen.

Ik erger me dus groen en geel in de stiltecoupé. Niet omdat mensen geluid maken, want eigenlijk kan ik daar best tegen als ik aan het werk ben, maar omdat mensen geluid maken op een plek waar dat eigenlijk niet mag.

Resultaat is dat ik slechter werk en gestresster uit de stiltecoupé kom dan uit iedere willekeurige andere coupé. Kortom, werken doen we voortaan weer in de gewone coupé....

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een prachtig initiatief die stiltecoupé! Hadden wij dat maar in België.
Dat uiteraard nog laten naleven ook is moeilijk...
Doch een prachtinitiatief !