zondag 19 april 2009

Vader

"Vandaag" zei de pater Jezuiet bij wie ik de cursus christelijke meditatie volgde "gaan we een woord-voor-woordmeditiatie doen aan de hand van het Onze Vader. We beginnen met 'vader' en als we dan nog tijd hebben voor 'onze' dan pakken we dat ook nog mee." :-)

Wat voor connotaties heeft het woord 'vader' voor jou. Wat betekent het voor jou dat Jezus God aansprak met 'vader'? Dit vat de gedachtenstroom van die avond ongeveer samen:

Zijn bloed dat door mijn aderen stroomt.
Zijn ogen weerspiegelt in mijn gezicht.
Zijn rust in mijn hart.
Zijn stem klinkt in mijn oren.
Zijn trots, zijn wijsheid.

Mijn ogen die zijn liefde zien.
Mijn zintuigen ervaren de onvoorwaardelijkheid.
Mijn hart dat rustig klopt onder zijn bescherming.
Mijn lichaam voelt dat het altijd goed komt.
Door hem.
Mijn vader.

Geen opmerkingen: