dinsdag 2 oktober 2007

STRESS

Soms staat ineens alles in het teken van een bepaalde emotie. Deze week is het voor mij STRESS. Paniekaanvallen noem ik dat. Paniekaanvallen worden veroorzaakt door het werk: er is te veel werk en te weinig tijd.

Het is alsof mijn hoofd de hele dag in HOOFDLETTERS tegen me praat. Er lijkt simpelweg niet genoeg tijd om alles wat ik wil doen te doen in de beschikbare tijd. Als ik dan bedenk wat ik nu even kan laten schieten dan levert dat ook enorme innerlijke strijd op, die weer leidt tot...jawel STRESS. Voorbeeldjes:

1. ik zou even niet kunnen gaan sporten, maar dan word ik dik (als ik het stemmetje in mijn hoofd moet geloven deze week nog voor zover het kwaad niet al is geschied).
2. ik zou tijdelijk geen yoga kunnen doen, maar dan krijg ik STRESS (I rest my case)
3. ik zou in het huishouden even de boel de boel kunnen laten (doe ik feitelijk al en levert alleen maar meer stress op, omdat een rommelig huis een rommelige geest veroorzaakt EN ik heb geen schone kleren meer)

Dan zijn er nog de schuldgevoelens:

1. ik ben te weinig thuis voor de poesjes en als ik dan al thuis ben dan ben ik zo afwezig dat dat voor hun helemaal niet leuk is.
2. ik moet allemaal mensen bellen om te vragen hoe het gaat (sorry!)
3. ik moet eigenlijk gezonde dingen koken en opeten anders word ik zowel dik (zie boven) als ziek....

AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH

Geen opmerkingen: